fredag 8. april 2011

Rødhette Gone Bad

Da var enda et nytt prosjekt avsluttet. Et prosjekt som faktisk var mer utfordrende enn forventet.
Oppgaven lød som følger:
I denne perioden skal du jobbe med en oppgave basert på en barnebok eller barnefortellig. Her skal du selv bygge historien videre. Se for deg at karakteren har blitt seksten år, hva kan ha skjedd?

Går Pippi på Vågen vgs og er kjæreste med Tommy? Er Lillebror blitt en proff gamer, mens Knerten har knukket i to? Albert Åberg har ganske lik genser som Freddy Kruger egentlig. Hmmmmm? Drømmer Pinochio om å bli fotballproff? Har Emil kommet inn på tømmerlinja på Gand hvor han spikker videre? Er Blekkulf leder i Green Peace nå? Har Tinky Winky kommet ut av skapet?

Her er det opp til dere å finne ut hva som har skjedd.



Gi historien et uttrykk som er inspirert av en utvalgt filmsjanger. Du velger selv om du vil jobbe med film, foto eller tegneserie.

Dere får fire uker på denne oppgaven og tre mediekarakterer -MD, MP og MK.

Fire uker høres ut som en lang tid, men det er mye du skal gjøre på denne tiden.

Det var mange forskjellige sjangrer vi kunne velge mellom, men ettersom at alle sjangrene var ukjente for meg ble det et vanskelig valg.
Jeg endte opp med å velge Film Noir for jeg følte at det var det jeg fant interessen for.
Ble ikke så meget fornøyd med resultatet. Delvis er årsaken at utstyret jeg skulle låne ikke kom på plass. Jeg skulle låne et kamera og lys fra skolen. Men det skjedde ikke, så da fikk jeg litt panikk og ville bare få det overstått.

Det jeg kunne gjort bedre var selvsagt det å utføre bildene - med kostyme o.l, så kunne jeg ha testet med lyssetting osv før jeg skulle ta bildene.
Alt i alt ble det et helt OK resultat, men jeg vet jeg kunne ha gjort bedre.
(Bildene kommer så snart jeg er kommet hjem fra ferien og tilbake til min egen MAC hvor bildene ligger)

-Anita

Ingen kommentarer: